tiistai 29. marraskuuta 2016

TYTÖT:


Se että sä koet olevasi “voimakas” ei oo sama asia kuin se että sä oisit “lutka.”
SE ETTÄ SULLA ON JOTAIN SANOTTAVAA… ei oo sama asia kuin SE ETTÄ KÄYTTÄYTYISIT HUONOSTI.

Se mitä mä tarkotan tällä koko tekstillä, on tiivistettynä se että oon todella, todella väsynyt elämään maailmassa missä nainen jatkuvasti liitetään miehen menneisyyden, tämän hetken tai tulevaisuuden OMAISUUDEKSI / ASEMAKSI.

Mä en kuulu kenellekkään muulle kuin itselleni. Ja sama pätee myös suhun.

Yhteiskunta on saanut aina nuorten naisen/tytön elämän pyörimään ainoastaan poikien ympärillä.
Oon alkanut todella ymmärtämään että MÄ OLEN NIIN PALJON ENEMMÄN.
Elän tällä hetkellä parasta aikaa mun elämässä, oon nuori ja mulla on koko maailma nähtävänä ja koettavana... Tapaan uusia ihmisiä, luon ihmissuhteita ja kehitän niitä ja mun sosiaalisia taitoja
Mulla on NIIN PALJON MUUTA PUHUTTAVAA, OON IHMISENÄ NIIN PALJON ENEMMÄN kuin se tieto että seurustelenko jonkun kanssa tai tykkäänkö jostain pojasta.
Mun läheisenä ei oo ikinä ollut ketään tasa-arvosta todellisesti välittävää ihmistä, kaikki suvussani vaan käskee "heräämään todellisuuteen" ja "olla tyytyväinen siihen mitä on", "Ei asiat vaan voi muuttua".
Mutta se ei onneks poista sitä faktaa että mulla, ja kaikilla muilla on sananvapaus, eli lupa sanoa mitä me ajatellaan.
Gloria Steinem (yhdysvaltalainen feministi,  journalisti ja naistenasioiden ajaja) kirjoitti vuonna 1969 artikkelin nimeltä "After Black Power, Women's Liberation"  ja 47 vuotta myöhemmin me ei olla vieläkään täysin siinä tavotteessa mikä on asetettu, mut me liikutaan kokoajan maalia kohti!

Jos nainen harrastaa paljon seksiä (tai suoraan sanottuna seksiä ollenkaan) hän on "lutka" ja "huora."
Mutta jos mies harrastaa seksiä... Hän on "KUNINGAS" ja "ÄIJÄ!"

Jos nainen edes puhuu seksistä julkisesti... Hän on totaalisesti häpäissyt itsensä!
Mutta jos mies puhuu tai räppää kaikista naisista mitä hän on saanut... Miestä ylistetään.
Jos nainen nähdään julkisesti miespuolisen ihmisen kanssa, syntyy välittömästi oletus että kyseessä on romanssi tai paljon seksiä, ja nainen objektivoidaan.
Mutta jos mies nähdään naisen kanssa, miehen taso nousee välittömästi. “EI HTTO MIKÄ ÄIJÄ, PÄÄSEE VIHDOIN PUKILLE!!!”

Tiedän että lähes kaikki tietävät tämän, mutta misogynia ja kaksinaismoralismi elää meidän yhteiskunnassa edelleen.
En malta odottaa että saisin elää maailmassa missä ihmistä ei arvoida sen mukaan kenen ihmisen kanssa he seurustelevat/ kenen kanssa he ovat naimisissa/ ketä he tapailevat/ kenen kanssa harrastavat seksiä (tai ei.)
Toivon että KAIKKI ihmiset ymmärtävät että he ovat ENEMMÄN, kuin tarpeeksi omana itsenään. Toivon myös että kaikki tukevat toisiaan tämän asian suhteen.
Sanon tämän oikeesti kolmen vuoden jälkeen, milloin oon koko ajan tuntenut jatkuvaa tarvetta saada olla jonkun pojan vierellä. Nyt kun oon ollut jonkun aikaa omillani, ymmärrän ettei iloisuuteni riipu siitä että olenko jonkun miespuolisen henkilön kanssa vai en.
En olen ikinä ennen kokenut oloani enemmän rauhoittuneeksi, ilosemmaksi ja tyytyväisemmäksi. En ole ikinä ennen nauranut kovempaa, tai pitänyt hauskempaa tai nauttinut elämästä näin paljon.

Mielestäni asioiden on jo aika muuttua, ei me voida elää enää tällästä elämää. Kaikki ansaitsee samat oikeudet, ja oikeuden tulla kohdelluksi samalla tavalla sukupuolesta riippumatta.
Vaikka olenkin vain nuori tyttö Suomesta, koen että asiat voisi olla paljon paremmin myös täällä, ei me hävitä mitään jos lähetään kokeilemaan asioiden muuttamista vielä intensiivisemmin kuin ennen.
En koe että ihmisoikeudet olisi mielipidekysymys, näiden asioiden pitäisi olla kaikille itsestäänselvyyksiä.

"Any woman who chooses to behave like a full human being should be warned that the armies of these status quo will treat her as something of a dirty joke. She will need her sisterhood.” — Gloria Steinem

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti